Kaka'n och Juniors första utställning!

Idag gick äntligen stapeln för Kaka'n och Juniors första utställning!
Det var en tävlig i pet-klass. Altså kollar dem mest på temperament, hälsa, tassar/klor, hull ögon/öron osv. Junior som är lite lugnare tyckte det var ganska trevligt att få en massor med upmärksamhet, medans Kaka'n bara totalt ville springa och undersöka varenda dammkorn som en gerbil hjärta vill. Skämdes lite över honom, men dommaren bara skrattade och var totalt frälst i båda killarna. Kaka'n gillade inte att vänta på hans egna tur, och tog ett eget initsiativ att lämna buren.. Men han var snart inne igen^^
Efter att dem kollat igenom båda killarna kunde jag lugnt gå tillbaka till mitt rum och vänta på prisutdelningen som skulle äga rum en stund senare. Pepsie som vart ensam i buren under tiden var glad att få tillbaka sina bröder och dem sov snart gott tillsammans.
 
Och besviken behövde jag inte bli!
Kaka'n tog hem en andraplats och ett hederspris för finast färg! Medans Junior tog hem en förstaplats! :D Jag fick en mycket god feedback av dommaren. Hon tyckte att de var ett väldigt välskött par gerbiler, mycket sociala och fina och rena. Båda killarna slutade på 90p /100p vilket inte var så illa! Jag låg under med 2p från min kompis som hade med sin mus och fick 92p och fick då BIS -Best in show- priset. Men jag är otroligt nöjd med våran insats och det var absolut inte sista gången jag ställde ut pojkarna :D Fick även en liten godispåse som pojkarna uppskattade väldigt mycket. Och såklart fick Frank och Pepsie också smaka på godiset^^
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0