hemma igen

Äntligen har snön kommit! Under torsdagseftermiddagen la jag märkte till stora tunga snöflingor fallandes från skyn! Jag fick världens lyckorus och han knappt öppna dörren till min klasskompis rum - där dem andra satt samlade och dönade musik- innan jag gapade ut att dem snöade! Vi alla sprang snart ut när vi fått på hundarnas koppel och hämtat alla skor och verkligen kutade ut! Det var länge sedan jag ahde ett sådant lyckorus!
         Vi sprang, hoppade, skuttade och skrek av glädje. Jag och min klasskompis sprang och skuttade av glädje. Jag som brukar bli superglad när snön kommer var gladare än någonsin! Jag fick med mig näsan halva klassen vid min sida och guud vilken stund vi hade. Men lyckoruset var över när vi kom innanför byggnaden och vi skulle snart promenera mot kvällsfikat.
         När jag och min klasskompis hade ätit färdigt och kommit in i trapphuset för det hus som dem andra bor i så blev allt kolsvart för en sekund. Och det enda som lös var nu utrymningsskyltarna.. Vi tänkte inte så mycket på det och när vi gått några steg frammåt och kommit in i korridoren där dem mesta i min klass bor så blickar jag igenom hela korridoren - som oftast brukar vara släkt - att det är bäcksvart ute. Strömmen hade gått! På grund av stormen hade strömmen i hela skolområdet gått och folk började flockas i matsalen då det händer under kvällsfikat. Strömmen kom tillbaka efter ungefär 40 minuter och det var så svart ute att du såg inte dig själv varken inne eller ute förutom i korridorerna dr utrymingskyltarna lyste upp dem någorlunda.
 
     Fredag morgon. Vaknade jag upp genom att lägga märke till att något inte stämde! Väckarklockan var inte aktiv och Wii'ets röda lampa lös inte . Altså var vi utan ström igen.. Men teorilektionerna fick fortsätta som vanligt i mörkret och skolan hade ström vid ungefär 10 tiden igen.
       
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0