Blommor hos koi

Idag fick mina koi en blomma i akvariumet!
Medans jag var ute och letade apl plats (praktik) så köpte vi en blomma till akvariumet :D Matsuba har redan börjat tugga sönder den dock..
     Men annars idag har jag bara.. gjort inget. Efter att vart hos veterinärn med Frank så har jag ju inte precis vart på topp. Kom hem och tömde hans bur och skurade rent den ordentligt. Jag är så glad att det gick fort för honom. Jag valde att vara hos honom när det skett och det tog inte så mycket mer än sex sekunder innan han slutade andas. Efter ungefär 8 sekunder hade hans hjärta slutat slå och då var han borta.  Det är verkligen inget roligt att förlora sitt djur, sin vän. Men det var bäst så. Skulle aldrig låta mina djur behöva lida. Och jag tackar honom otroligt för dem nästan 5 åren jag fick med honom. Han har vart otrolig.
     
Nu kan han äta så mycket broccoli och solrosfrön han vill. Och jag hoppas verkligen att han har det bättre än någonsin. Det är inte förts förräns nu jag faktiskt förstått att han är borta. Jag har som i en reflex gått o kollat till honom idag två gånger som jag brukar göra. Och kom på mig själv andra gången innan jag hann lämna rummet, att han faktiskt inte finns där ute i buren väntandes på att få lite upmärksamhet. Men jag är glad att det är över.<3
 
Derpkarparnas nya blomma och en bild på akvariumet.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0