Födelsedagspresenter och djurungar

Igår, onsdag den 27/11 blev även jag ett år äldre. Jag har äntligen fått en ny kamera och det fick bli en Canon EOS 66D som släkten samlat ihop pengar till. Och eftersom jag har jouren i skolan denna veckan så tog jag med kameran och har fotat lite i ett av djurhusen där vi har gnagare och fågel. Jag ska även ta med den ner till husen imorgon och troligtvis under helgen för att fota då alla har utvecklingsamtal och vi är lediga den dagen.
     Igår firade mina vänner mig och hade även köpt en present till mig! Även om jag försökt övertyga dem att det inte behövs, så vägrade dem låta det vara en vanlig dag, men jag är otroligt tacksam för det dem ställt till med och jag hade en underbar kväll med kompisarna i klassen och även dem i 2an och 3an som jag umgås med. Mina kompisar tvekade inte en enda sekund på vad dem skulle skaffa till mig då dem vet att jag är Pegasis köpte dem en stor Pinkie Pie till mig, och jag är såå nöjd! ^-^
 
     Jag har lekt mycket med iställningarna för min nya kamera och försökt lära mig den och börjat förstå den relativt bra nu. Hade somsagt med den ner till djuren och jag kom precis i tid. Chinchillan i en av burarna hade på något sätt kommit undan med att hon vart dräktig och fött en unge! Ungen var ungefär 2 eller 3 dagar gammal när jag uptäckte den och guud, det är nog något av det sötaste jag sett. Den påminner om en kattunge i vissa lägen och hoppas lite runt som en känguru.
     Även degu har fått ungar! Men detta var ialla fall väntat. x) Dem är några enstaka dagar gamla och börjar vid detta laget att utforska omgivningen i sin bur. Jag som städat burken till degusarna hade tre mycket nyfikna små prickar som sprang runt men var lite skygga när jag bar ut det gamla spånet.
Min fina Pinkie Pie mina vänner gav mig! :')
Chinchilla ungen! :')
Degu ungen :')
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0