Gerbilpojkarnas skötsel!

      Som en gerbil ofta är. Så är mina små gerbilpojkar vääldigt nyfikna och vill vara med på allt! Och det är likaså dag som natt! Att sköta om en gerbil är inte det svåraste. Men det gäller att ha orken till det!
När jag var mindre ville jag ha alla djur man kunde tänka sig, vilket jag fortfarande vill igentligen. Men då var det mer bara att ha djuren som var min tanke och det var mamma och pappa som tog hand om djuren. Vilket jag skäms otroligt över nu.. :P Men men. Jag får skylla på att jag var liten^ Men nu skäms jag om någon annan skulle ta hand om mina djur. Dem är mina. Och jag ska göra allt för dem! Ingen annan. Det kan värka själviskt. Men Det är mitt sätt att visa att jag verkligen älskar, och lever för mina djur! Enda gången i dagens läge jag skulle tillåta andra ta hand om mina djur, är när jag är iväg. Så som när jag inte kan själv.
 
       Men mina gerbilkillar har en bur som enligt mig är för liten, men det är bara för att jag vill ha stora ytor för mina djur xD Men dem har plats att röra på sig iaf :P Och dem har även 2 olika våningar, över burken med spån, i galler som dem oxå har att röra sig på.
       Jag är noga med att byta vattnet ialla fall minst en gång om dagen. Men det brukar bli två eller tre gånger :P Och även maten brukar ja ta bort fröskal och annat överblivet över det som finns kvar under. Och fylla på ungefär varranan eller var tredje dag beroende på hur mycket dem äter. Oftast beror det endast på ifall dem får extra grönsaker eller frukt av mig.
       Spånet i bottenlådan brukar bytas av mig ungefär en gång i veckan. Det kan hända att det dröjer 2 veckor beroende på ifall jag kommer hem ifrån skolan på helgerna och om mamma vill hjälpa mig med det den tiden.. Men det händer ytterst sällan.
 
      Jag är otroligt noga med att dem ska få stimluera sina sinnen och att få komma ut ur buren minst en gång om dagen i längre än en kvart. Oftast har jag dem springandes i soffan i vardagsrummet, eller i min säng där jag har lite mer kontroll över dem. Och samtidigt som jag har dem utanför buren brukar jag passa på att umgås med dem och fjeska lite för dem. Jag brukar träna inkallning med Junior som just nu lärt sig det någourlunda bra. Kaka'n tränar jag agility med lite då och då och Pepsie brukar oftast bara kolla på. Har inte riktigt kommit på vad jag ska ta mig till med killen ännu xD Men eftersom Junior nu börjat lite inkallning så tänkte försöka på mig lite trickträning med honom. Och tänkte ta med Pepsie där om det går något vidare^^
 
Så får jag la bjuda på några nya bilder jag tog på Killarna idag när dem sprang i soffan ^^<3
Och helsti nga klagomål på att jag använder blixt på dem!
 
 

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0